Omlet z kaszy jaglanej

omlet z kaszy jaglanej

Składniki na 2 omlety:

  • 50 g suchej kaszy jaglanej (ok. 3 duże łyżki)
  • 4 jajka
  • 5 łyżek mąki orkiszowej np. typ 630 (ok. 50 g)
  • ½ szklanki mleka roślinnego (np. ryżowego, owsianego) 125 ml
  • szczypta soli
  • do smażenia: masło klarowane lub olej kokosowy
  • dodatki: brzoskwinie, świeże maliny, płatki migdałowe, jogurt naturalny

Przygotowanie:

  • Ugotować kaszę jaglaną – w małym rondelku zagotować niecałą szklankę wody (200-225 ml). W między czasie kaszę przełożyć na sitko, przepłukać pod gorącą, bieżącą wodą, aż zacznie wydzielać charakterystyczny zapach. Dodać do gotującej się wody wraz z szczyptą soli, delikatnie zamieszać i przykryć pokrywką. Gotować na małym ogniu ok. 15 minut (po 12 minutach sprawdzić, czy nie jest już gotowa). Odstawić garnek z ognia na 5-10 minut (pod przykryciem).
  • Lekko przestudzoną kaszę jaglaną, jajka, mąkę , mleko i sól przełożyć do blendera i zmiksować na gładką masę, o konsystencji średnio gęstej, spienionej śmietany.
  • Na małej lub średniej patelni rozgrzać ½ łyżeczki masła klarowanego lub oleju kokosowego, masę przemieszać łyżką i wlać połowę ciasta.
  • Zmniejszyć ogień (u mnie moc płyty 4 na 10), przykryć pokrywką i piec ok. 10 minut. Po ok. 4-5 minutach sprawdzić czy omlet nie przywiera za bardzo do spodu patelni, jeśli tak, to delikatnie podważyć z jednej strony i dodać odrobinę masła. Smażyć do momentu gdy będzie ścięty na wierzchu (nie ma potrzeby odwracania na drugą stronę). Powtórzyć czynność z drugim omletem.
  • Przepis pochodzi ze strony: wiecejnizzdroweodzywianie.pl
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s